5 Temmuz 2010 Pazartesi

Hasan abi


Zaman rüzgar kanatlı atlılar gibi geçiyor işte. Hasan Abisiz iki yıl geçti gitti. Herkes eski Futbol Federasyonu Başkanı Hasan Doğan’ı anmak için önce mezarı başında sonra evindeydi. Görev yaptığı 143 gün gibi kısa bir dönemde Futbol gibi aşınmış bir alanda güven ve sevginin örnek ismi olmuştu. Bugün bile herkes o Avrupa futbol şampiyonasında Türkiye gol attıkça Aysel Abla’ya sarılışını gözleri dolarak hatırlıyor. Şimdi eski Futbol Federasyonu Başkanı Hasan Doğan olarak anılsa da benim için o eşi benzeri bulunmayacak bir medya patronuydu. 24 büyük bir projeye dönüştüyse Hasan Abi’nin bunda katkısı çok fazladır. Medyada yeni bir medya anlayışının egemen olmasına yürekten inanmıştı. Yeni bir plaza inşaatı için hemen talimat vermişti. İkinci bir tv ve gazete projesini hayata geçirecektik. İP tv’nin daha adı bile bilinmezken saatlerce dinlemiş ve “hemen projelendir. Demek ki gelecek yayıncılık bu mecraya kayacak ” demişti.


Meslekte 23 yılı geride bıraktım. Ama Hasan Abi gibisiyle hiç çalışmadım.

Çalışanların maaşını iki gün geç ödediği için üzülen kaç medya patronu vardır ki? Bir ay maaşlar 6 gün gecikmişti. Bir türlü parayı toplayamıyorduk. Hasan Abi çok üzgündü. Aldı telefonu eline tanıdığı herkesi arayıp para istedi. Ne çok zor gelmişti ona. Ondan bundan para istemek. Saatlerce uğraştan sonra parayı toplayabilmişti. Ama gururuna dokunmuştu para istemek. Gözleri dolmuştu. Ama bir yandan da maaşları ödeyebildiği için mutluydu.

Hangi medya patronu siyasetin ağır tahakkümüne “ arkadaş burada ben varım” diyebilir ki. En zor yayınlarda bile bir kez “yapma” demedi. Kısıtlayıcı değil yol açıcıydı.

Hangi medya patronu önerdiği isme “ abi bizim anlayışımıza uymaz. Çalışmasak” denildiğinde. “ tamam bir bildiğin vardır. Bu işi sana teslim ettik. Nasıl biliyorsan öyle yap. Ben öneririm. Çalışıp çalışmamak senin kararın” diyebilir ki.

Hasan Abi yaşasaydı medya da hiçbir şey eskisi gibi olmayacaktı. Ama olmadı olamadı. O meşum günden bu yana olanlara bakıyorum Hasan abisiz Türkiye hep bir eksik kalacak.

3 yorum:

  1. Allah rahmet etsin...

    YanıtlaSil
  2. dürüst ve hakkaniyete riayet eden bir zatmış. mekanı cennet olsun. kaç kişi kaldı ki böyle melek kalpli olan..

    YanıtlaSil
  3. nereye yazacağımı bilemedim..
    buraya karalıyorum işte:
    mevzu,medyaradar röportajı..
    tanışmıyoruz ama,,
    son dönemde edilen en "vicdana dair" sözlerdi..
    "böyle düşünen en az bir kişi daha var, bilesin"
    diye yazmak istedim, sadece..
    eyvallah..
    kadir..

    YanıtlaSil