Anayasa zırhına bürünmek isteyen fethullah gülen cemaati Meclis Anayasa Uzlaşma Komisyonu’na anayasa konusundaki
önerilerini sundu. Cemaat eşit
vatandaşlık, Diyanet’te özerklik, anayasada Kürt kimliğinin tanınması, bölgesel
özerkliğin tanınması, anadilde eğitime imkan verilmesi gibi önerilerde bulunuyor. cemaat aslında ne istiyor sorusunun
yanıtını hüseyin gülerce veriyor.“Yeni Türkiye'nin zihniyeti,
yeni anayasaya da hâkim olmalıdır” gülerce, yeni Türkiye derken aslında cemaatin
etkin olduğu Türkiye’ye atıfta bulunuyor. 5.maddeyi tekrar okuduğumuzda bu
sözler daha anlamlı geliyor. diyanet özerk olmalı yani “cemaatleri de kapsamalı”
mı denmek isteniyor. Cemaat “Diğer din mensuplarına uluslararası sözleşmelerle verilen
dini haklar anayasayla genişletilmelidir” de diyor ve aslında bu hakların dini önderlere de
uygulanmasının zeminini sağlamlaştırmak istiyor. Anayasa önerilerinin meclise
verilmesini yazan hüseyin gülerce:"Türkiye,tek bir
partiye,tek bir gruba,tek bir güç merkezine fazla gelir."bu aslında bir
süredir sorun yaşadıkları Tayyip Erdoğan’a üstü kapalı uyarı. dediklerimiz
olmazsa koalisyon denen bir yol da var.
Cemaatin anayasa önerileri edinebildiğim
haliyle özetle şöyle:
1-”Anayasa’nın vatandaşlıkla iligili 66.maddesinde
vatandaşlık tanımı, “Aidiyet ve kimlik vurgusu yapmadan, farklılıklarımızı
zenginlik kabul eden eşit yurtaşlık esasına dayalı anayasal vatandaşlık”
şeklinde düzenlenmeli.”
2- “Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlığı ortak paydası yeni anayasanın temel felsefesi olmalı.”
3-” Türkçe’nin resmi dil olmasına itirazımız bulunmamaktadır. Tartışılan ve itirazlara konu olan mesele Türkçe’nin yanı sıra Kürtçe’nin de eğitim dili olarak kullanılmasıdır. İlk ve orta öğretim kurumlarında eğitim dili Türkçe olup, yeterli sayıda velinin talebiyle Türkçe yanında diğer bir dilin de eğitim dili olarak kullanılması, ana dillerin öğretilmesi için gereken düzenlemeler yapılmalı.”
4-” Devletin federal değil, üniter olduğu açıkça vurgulanmalı, ancak idare ülkenin siyasi bütünlüğüne zarar vermeyecek şekilde yerellik ilkesine göre yapılandırılmalıdır. Mahalli idarelerin görev, yetki ve sorumluluklarıyla mali güçleri çağdaş uygulamalara paralel olarak geliştirilmeli, bu yolla örnek bir mahalli idareler reformunun yolu açılmalıdır”
5-”Türkiye’de var olan mezhep inanç gruplarını içine alacak bir şekilde Diyanet İşleri Başkanlığı özerk hale getirilmelidir. Diyanet, özerkliğini sağlamak amacıyla kamu yararına vakıf şeklinde kanunla kurulabilir ve taşrada da aynı şekilde örgütlenebilir. Diğer din mensuplarına uluslar arası sözleşmelerle verilen dini haklar anayasayla genişletilmelidir. “
6-”İlk ve ortaöğretimde çocukları hangi dinin ve kültürün öğretileceği uygulamalı din dersine katılıp katılmayacakları verilerin vereceği karara bağlı olmalı. Uygulamalı din dersine katılmayan çocuklar din kültürü ve ahlak bilgisi dersi almalı. Bu derslerin içeriği toplumda farklı inançlar dikkate alınarak hazırlanmalı.”
http://www.zaman.com.tr/yazar.do?yazino=1217573&title=yeni-anayasa-yapilabilecek-mi
2- “Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlığı ortak paydası yeni anayasanın temel felsefesi olmalı.”
3-” Türkçe’nin resmi dil olmasına itirazımız bulunmamaktadır. Tartışılan ve itirazlara konu olan mesele Türkçe’nin yanı sıra Kürtçe’nin de eğitim dili olarak kullanılmasıdır. İlk ve orta öğretim kurumlarında eğitim dili Türkçe olup, yeterli sayıda velinin talebiyle Türkçe yanında diğer bir dilin de eğitim dili olarak kullanılması, ana dillerin öğretilmesi için gereken düzenlemeler yapılmalı.”
4-” Devletin federal değil, üniter olduğu açıkça vurgulanmalı, ancak idare ülkenin siyasi bütünlüğüne zarar vermeyecek şekilde yerellik ilkesine göre yapılandırılmalıdır. Mahalli idarelerin görev, yetki ve sorumluluklarıyla mali güçleri çağdaş uygulamalara paralel olarak geliştirilmeli, bu yolla örnek bir mahalli idareler reformunun yolu açılmalıdır”
5-”Türkiye’de var olan mezhep inanç gruplarını içine alacak bir şekilde Diyanet İşleri Başkanlığı özerk hale getirilmelidir. Diyanet, özerkliğini sağlamak amacıyla kamu yararına vakıf şeklinde kanunla kurulabilir ve taşrada da aynı şekilde örgütlenebilir. Diğer din mensuplarına uluslar arası sözleşmelerle verilen dini haklar anayasayla genişletilmelidir. “
6-”İlk ve ortaöğretimde çocukları hangi dinin ve kültürün öğretileceği uygulamalı din dersine katılıp katılmayacakları verilerin vereceği karara bağlı olmalı. Uygulamalı din dersine katılmayan çocuklar din kültürü ve ahlak bilgisi dersi almalı. Bu derslerin içeriği toplumda farklı inançlar dikkate alınarak hazırlanmalı.”
Mustafa abi seni kutlarım en başından beri tüm söylediklerin çıktı, eskiden o mahalleden olan A.hakan ''ÇATLAK YOK '' dedi ve o bile yanıldı .
YanıtlaSil