7 Mayıs 2009 Perşembe

Bir mesel: İlm-i siyaset


Vakti zamanında bir medresede şeyhin öğrencisi varmış. Şeyh bu öğrencisini sever ve hayata hazırlarmış. Yıllar birbirini kovalar öğrenci tefsiri yalar yutar, fıkıhta 10 kaplan gücünde olur, tefekkürde her merhaleyi başarıyla geçer. Bir gün öğrenci şeyhe gelir ve şöyle der: “Destur verin efendim ben gideyim öğrendiklerimi insanlara anlatayım hak yolunda hizmet edeyim.” Şeyh der ki “Oğlum daha hazır değilsin. Hazır olman için ilm-i siyaseti bilmen lazım.” Öğrenci şeyhin söylediklerini anlamaz. Gitmek için izin ister. Şeyh kerhen de olsa destur verir. Öğrenci ilk olarak bir köy camine gider, bakar burada bir imam, ne öğrendiyse, doğru ne bildiyse tam tersini söyler. Araştırır sorar imam da her yol vardır. Hangi melanete dokunsa altından bu imam çıkar. Öğrenci bir gün, imam vaazını bitirir bitirmez yüksek sesle cemaate seslenir: “Ey cemaat bu gördüğünüz imam yalancıdır. İki yüzlüdür. Dinimiz adına söylediği her şey yalandır. İnanmayın.” İmam bakar durum fena halde zordadır “Ey cemaatim. Sizlere dün demiştim bir şeytan gelecek aramıza husumet sokacak. Bizi birbirimize düşürecek. İşte o şeytan bu adamdır. Her kim ki sakalından bir kıl koparır cennetliktir” der. Cemaat dalar öğrenciye parça pincik eder. Sakalını tek tek yolarlar. Kan revan içinde canını zor kurtarır. Bitkin ve bitap şeyhin huzuruna varır: “Ey şeyhim. Ben ne dediysem Allah şahit hepsi doğru, o imamın söylediği yalan. Ama onu dinlediler beni linç ediyorlardı. Bu ne menem iştir.” Şeyh sakalını sıvazlar ve “İlm-i siyaset evlat. İlm-i siyaset” der. Ve öğrenci huzurda kalır ve öğrenmeye devam eder. Ta ki bir gün şeyh “Hadi evlat artık sen tamamsın. Var hak yolunda hizmet et” diyene kadar. Öğrenci alır çıkınını düşer yola ve tebdil-i kıyafetle aynı köye ve camiye gelir. İmam yine vaazını verir. Vaaz bitince öğrenci kalkar ayağa “Ey cemaat şu görmüş olduğunuz imam eşsiz bir insandır. Yüce insandır. Onca umman gezdim böyle değerli bir insan görmedim. Her kim ki onun sakalından bir kıl koparır cennetliktir” der. Cümbür cemaat herkes atlar imamın üstüne. Sakalını tek tek yolarlar. İmamı tarumar ederler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder