4 Mayıs 2009 Pazartesi

George Habaş’a selam olsun




Koca bir lider. Filistin direnişinin önderlerinden. Filistin halkının El Hekim’iydi o. 81 yaşında göçüp gitti bu dünyadan. George Habaş ‘Esir düşmekte değil, teslim olmamakta tüm mesele’ diyebilecek kadar yiğit biriydi. Birgün’den Barış İnce ardından yazılabilecek en iyi yazıyı yazmış. Onun dışında da bir şey pek göremedim. Nerdeyse yok sayıldı. İbrahim Karagül’ü aradım. ‘Bu kadar sessiz mi uğurlanmalıydı’ diye sordum. O da katıldı. Eminim ki son nefesini verdiğinda Gazze’de açlık ve sefalete terk edilen çocukları düşünüyordu. Durmasa kalbi yine çıkacak sokaklara haykıracaktı: ‘Dişlerimle savunacağım, yurdumun her karış toprağını, dişlerimle. Başka yurt istemem onun yerine, assalar damarlarımdan beni istemem gene. Buradayım hala, yıkamazlar beni. Ne kadar çarmıh yükleseler omuzlarıma, buradayım hala. Tutarak sizi... Tutarak. Tutarak avuçlarımda. Dişlerimle savunacağım yurdumun her karış toprağını. Dişlerimle

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder