8 Mayıs 2009 Cuma

Trene bakar gibi Vandallara bakmak


Düşünüyorum taşınıyorum bir türlü sağlam bir gerekçe bulamıyorum. Neden tarihi eserlere bu kadar düşmanız? Bu soru fena halde kafamı kurcalıyor. Tarihi eserler emanet mi miras mı meselesini yazmıştım. ‘Miras tüketilebilen, harcanabilen bir şeydir. Emanet ise korunması gereken bir değerdir’. Sadece bu yeterli bir argüman mıdır emin değilim. Başka bir şey var. Vandalizm’den de öte bir şey. Ne olduğunu bilmiyorum sadece fikir yürütebilirim. Belki de tarihimizden gelen geçmiş inkarcılığı bunu sağlıyordur. Ya da yağmacılık üstüne kurulu düzenin modern zamanlara tezahürüdür kim bilir? Kültürler beşiği Anadolu’ya bakmak yeterli. Dokunmanın bile yasak olması gereken tarihi eserlerin üstüne binalar yapılıyor. Kırılıyor, dökülüyor, yok ediliyor. Aklım almıyor hakkaten. Eski uygarlıkları ellerinde fırçalarla yıllarca titizlikle ortaya çıkarmaya çalışan arkeologlar mı çok tuhaf. Şunu kim nasıl izah edecek. Siyasetçilerin, bürokratların, çevrecilerin alayına söylüyorum. Turgutreis’te Karya uygarlığından kalma yüzlerce yıllık kaya mezarlarının üstüne villa yapıldı. Ne yapacaksınız merakla bekliyorum. Bir kez olsun bir ibret lazım. Bir kez olsun be, bir kez.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder